2011. február 22., kedd

Mandulás praliné

Hozzávalók:

15 dkg darált keksz

5 dkg darált mandula

5 dkg porcukor

7,5 dkg vaj

50 ml tojáslikőr

10 dkg fehér csokoládé

Bevonáshoz:

10 dkg ét, vagy tejcsokoládés tortabevonó

A darált kekszet egy tálba rakjuk, hozzáadjuk a porcukrot, a mandulát, a tojáslikőrt, belevagdaljuk apró darabokban a puha vajat. A fehér csokit vízgőz felett megolvasztjuk, és ezt is a kekszes masszához öntjük, majd az egészet összekeverjük, átgyúrjuk. Egy akkora szögletes tálat, amibe kb. 1,5 cm magas lesz a masszánk, kibélelünk zsírpapírral, majd a kekszes keveréket belesimítjuk. Hűtőbe tesszük, pár órai hűtés után éles késsel kb. 30 téglalap alakú kockára vágjuk, majd visszatesszük a hűtőbe egy éjszakára, hogy jól megszilárduljon. Másnap óvatosan kiszedjük a pralinékat és egyesével olvasztott csokiba mártjuk fogvájó segítségével. Mindenki igénye szerint díszítheti szines cukormázzal, mandula, vagy dió darabokkal, de akár színes tortadarával is.

Legutóbbi ötletem:

Egy sünt formáztam meg úgy, hogy a praliné masszájából kerek gombócokat gyúrtam, majd egyesével olvasztott csokiba mártottam.

Az orrához egy darab kissé elnyújtott formát készítettem.

Végül egy félbevágott sütőtökbe egymás mellé böködtem a pralinékat úgy, hogy előbb kis bonbonos kapszliba helyeztem őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése