2010. július 27., kedd

Créme caramel torta egybesütve


Hozzávalók:

A karamellhez:
6 ek cukor

Egy lábosban - amibe a torta sül majd, én a Le Creuset edényemben készítem - sötét színűre karamellizálok hat evőkanál cukrot, majd az edényt forgatva félig bevonom a karamellel az oldalát. Félreteszem.

A krémhez:
1 l tej
8 tojás
4 ek cukor

A tejet felmelegítem a cukorral. A tojásokat egy tálban alaposan összekeverem - nem kell felverni! Hozzáöntöm a cukros tejet, és az egészet beleöntöm a cukros edénybe. 180 fokra előmelegített sütőbe teszem, körülbelül 30 percre.

A tésztához:
tojásonként egy ek cukor és egy ek liszt - én négy tojásból készítettem.

A tojásokat szétválasztom, a fehérjéket kemény habbá verem. A végén kanalanként belekeverem a cukrot, majd egyenként a tojásokat is. Óvatosan beleforgatom a lisztet.

A félóra leteltével a karamellkrémre öntöm a masszát, és körülbelül 15 perc alatt megsütöm.

Kiveszem a sütőből, hagyom kihűlni, majd az egészet egy tányérra borítom, és az edénnyel lefedve elteszem masnapig, hogy a piskóta megszívja magát a sziruppal

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése