2011. január 14., péntek

burgonyapogacsa by:DEBIGABI

Hozzávalók, amiket használtam:

40 dkg héjában főtt burgonya
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 dl tej
csipet cukor az élesztő felfuttatásához
1 egész tojás
2 ek tejföl

valamint
1 tojás felverve a teteje kenéséhez és
sajt a tetejére

A burgonyákat először is alaposan lesikáltam utána megfőztem héjastul, majd miután egy kicsit meghűltek megszabadítottam őket a héjuktól és krumplinyomóval szépen összetörtem. Hozzáadtam az 1 dl tejben felfuttatott élesztőt, valamint az összes többi hozzávalót. Jó alaposan összegyúrtam, majd félrettem pihenni, kelni. Kb. egy fél óra múlva megint átgyúrtam a tésztát, és újabb pihentetés következett. Mikor már szépen megkelt lisztezett felületen kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagságúra és kiszagattam pogácsaszagatóval. A tetejét megkentem a felvert tojással és egy kis reszelt sajtot szórtam rá, majd 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt szépen megsütöttem. Nagyon finom lett a burgonyától és még melegen egy csomót elfogyasztottunk belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése