2011. január 14., péntek

Hagymás-zöldfűszeres bagett Max konyhajabol

.


Hozzávalók 8 db-hoz:

- 2 dkg cukor
- 7 dkg (olíva)olaj
- 2 dkg élesztő
- 32 dkg víz
- 10 dkg rétes liszt
- 54 dkg sima liszt
- 2 dkg só

A kenéséhez (főző)tejszín

Töltelék:

- 2 db csemege újhagyma
- 1 póréhagyma
- 2 kisebb vöröshagyma
- bazsalikom, rozmaring, oreganó, kakukkfű
- só, bors, olívaolaj


A tészta alkotóelemeit puha tésztává dagasztom, majd egy tálban, lefedve kelesztem 45-50 percet. A hagymákat megtisztítom, és felvágom közepes kockákra.


Kevéske olajon üvegesre dinsztelem a hagymát, közben sózom borsozom. Ha megpárolódott, mielőtt leveszem a tűzről, belekeverem az összevágott zöld fűszereket. Egy lapos tányérra terítem, hogy kihűljön.


A tésztát átgyúrom, kiterítem egy nagy lapra, és beterítem a hagymás-fűszeres keverékkel. Újra összegyúrom, és pihentetem 10-15 percet.


Nyolc egyforma darabra vágom, megformázom a bagetteket, langyos helyen kelesztem, és egy éles késsel bevágom. Megkenem a tejszínnel, és előmelegített sütőben 30-35 perc alatt szép pirosra sütöm.


A nagy feladat, hogy a sütőből szálló illatoknak tudjunk ellenállni, és megvárni míg kihűl.

Jó étvágyat hozzá!

Max

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése