2011. október 19., szerda

Hazi pillecukor recept

Ami kell hozzá:

  • 8 gr étkezési zselatin (ne többet, mert kemény lesz - állítólag) + 3 ek víz
  • 50 ml víz
  • 150 gr kr. cukor
  • 1 ek méz
  • csipet só
  • 1 ek porcukor
  • 1 ek kukoricakeményítő
  • esetleg ételfesték és aroma

Nekem ez a zöld vaníliás lett...

Tehát egy magas falú keverőtálba öntjük a zselatint és elkeverjük a 3 kanál vízzel.

Ezután egy kis lábasba tesszük a kr. cukrot, vizet, mézet és összeforraljuk. (Én itt tettem még bele van. cukrot) Mikor már forr, levesszük a lángot és még 1-2 percig főzzük. Levéve a tűzről rögtön egy kicsit hozzáöntünk a zselatinhoz és mixerrel kis fokozaton elkeverjük, majd hozzá öntjük a többit is. Jöhet a csipet só és kis fokozaton türelmesen verjük. Szépen elkezd keményedni, közben pedig hűl. Ennél a fázisnál lehet színezni, ízesíteni. 6-7 perc keverés után elkezd nyúlni, amikor észre veszed, hogy elkezd felfelé kúszni a karokon a gép felé, akkor kicsit felveszed a fordulatot és 1-2 percig még vered. Ezt kapod:

Egy műanyag edényt (vagy tepsit, bármit...), ennél az adagnál egy kb. 18x23 cm-est kibélelünk olajozott sütőpapírral, beleöntjük a masszát és amennyire tudjuk elegyengetjük, bár nyúlik, Ragad rendesen - érdemes kissé beolajozni a spatulát is, amivel kikaparjuk a tálból...

...majd a tetejére is olajozott sütőpapírt rakunk, amivel kicsit elegyengethetjük.

2-3 órára betesszük a hűtőbe, majd onnan kivéve levesszük róla a papírt, a széleit körbevágjuk késsel, hogy elváljon a doboztól, majd kiborítjuk az olajos papírra.

Összekeverünk egy kis tálban 1 ek porcukrot 1 ek keményítővel, amibe hempergetni fogjuk a kis kockákat, hogy tároláskor ne tapadjanak már össze. Amikor még csak a "nyers" kockák voltak apa megkóstolta és azt mondta ez nem bolti pillecukor...amikor már beleforgattam akkor mondta, hogy na ez az! :)

Tehát OLLÓval (próbáltam késsel éshát inkább ollóval dolgozzunk!) tetszőleges kockákra vágjuk.

Először hosszába csíkozzuk a téglalapot, majd azt kockázzuk.

Amikor egy csíkot felvágtunk, kezdjük el hempergetni, mert könnyen egymáshoz tapadnak. Na nem vészesen, de jobb ha nem tapadnak össze. :)

A felesleges porcukrot lekocogtatva róluk tehetjük dobozba vagy zacskóba. Légmentesen lezárva tárolandó!

Fondant-hoz lehet a már elkészült pillecukrokat is használni, illetve a még nem lehűtöttet, de én még csak most fogok először ilyen fondant-ot csinálni, így még nem tudok nyilatkozni, változik -e valami ha úgy készítjük.

Azt tudom, hogy most csináltam egyszerre dupla adagot és mivel én nagyon félek a mindent megduplázunk, vagy felezhetjük nyugodtan dolgoktól ez már nagy szó! Ha minden alapanyagot duplázol, akkor dupla adagot kapsz, ez a lényeg.

Csináltam az előbb egy olyan verziót is (pirosat), ami saját készítésű szirup helyett ipari glükóz-sziruppal készült. Annyi a különbség, hogy a glükóz-szirupot felmelegítettem és úgy öntöttem a zselatinhoz. Így utólag belegondolva véletlen kihagytam a mézet belőle, lehet azért nem kezdett el felfelé kúszni a karokon, de azért az állaga nagyjából stimmelt, úgyhogy dobozban pihen a hűtőben, aztán majd meglátjuk. Majd legközelebb kipróbálom úgy is, hogy nem felejtem ki a mézet.

(Hát a kukában végezte a kis piros, mert a méz hiánya szétesős pillecukrot eredményezett. :))


A recept forrasa:etelekestortak.blogger.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése