2010. október 2., szombat

fehercsokis-madartej


Hozzávalók
5 friss, lehetőleg tanyasi tojás
1 liter tej
2 csomag vaníliás cukor
7 ek. kristálycukor
csipet só
1 tábla fehércsoki
mazsola, ízlés szerint

A mazsolát (úgy fél maréknyit használtam) megmostam és forró vízbe áztattam.
A tejet a vaníliás cukorral felforraltam.
Közben szétválasztottam a tojásokat, a fehérjét a sóval és 1 ek. cukorral kemény habbá vertem. A tojáshabból kanál segítségével a forró tejbe habgaluskákat, habfelhőket, habgombolyagokat szaggattam, pár percig főztem mindkét oldalát, majd a kész habokat lecsöpögtetve egy mély tálba szedtem.
A tojások sárgáját a maradék cukorral kikevertem. A forró tejből a tojássárgához mertem kb. 1-1,5 deciliternyit, aztán az egészet fokozatosan visszatöltöttem a tejbe. Kevergetni kell, nehogy összefusson. További öt percig főztem. Lehúztam a tűzről, és belekevertem a kockákra tört csokoládét. A mazsolát a tojáshabra szórtam, végül ráöntöttem a tejkeveréket.
Jéghidegre hűtve fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése