2010. december 15., szerda

buborek kalacs



Hozzávalók:
  • 14 dkg tej
  • 12,5 dkg tejszín
  • 1 kisebb tojás
  • 6 dkg cukor
  • 1 ek. burgonyapehely
  • csipet aszkorbinsav
  • csipet só
  • 30 dkg finom liszt
  • 15 dkg BL 80 liszt
  • 2 dkg élesztő

Szokásos módon a gépre bíztam a dagasztást, majd kelesztőtálban kelesztettem 45 -50 percig.
A tölteléket csak ekkor készítettem el, mivel sütőpor is van benne, nem akartam, hogy hamarabb beinduljon.
Töltelék:
  • 15 dkg darált mák
  • 15 dkg finom liszt
  • 15 dkg porcukor
  • 8 dkg olv. vaj
  • 1 dl tej
  • 0,5 dl friss narancslé (vagy tej)
  • 1 narancs (citrom) reszelt héja
  • 2 tk. sütőpor
  • csipet fahéj
A hozzávalókat összekevertem egy tálban.


A megkelt tésztát kiborítottam, majd 16 egyforma darabba osztottam. Én szeretem, ha tényleg egyformák, ezért pontosan megmértem őket. A tésztákat kis gombócokká igazítottam.

Egyesével kör alakúra húzkodtam őket, kb. 2-3 mm vastagra, majd a közepükre tettem egy-egy kanál tölteléket.

A töltelék felett óvatosan összehúztam, majd össze is csíptem a tésztát, igyekeztem jól lezárni.


A nagy méretű doboz formát kibéleltem sütőpapírral, majd az aljába tettem 8 gombócot egymástól kicsit elcsúsztatva.


A második sor gombóc jött a tetejére, úgy, hogy ne pont az alatta lévőre kerüljön, hanem az alatta lévő kettő közepére. Egy vastagabb ruhával letakarva kelt egy órán keresztül. Ezután lekentem tojással, majd megszórtam egész mákszemekkel.

170-180 fokra előmelegített sütőben sütöttem 40 percig. 10-15 perc után a tetejét egy alufólia darabbal leborítottam, különben a villanysütőben nagyon megég. Rácsra téve hagytam kihülni.
Nagyon mutatós volt, minden szeletnél máshol bukkant fel a máktöltelék.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése