2010. december 15., szerda

Linzer - tuti jó recept



Hozzávalók: 50 dkg liszt, 25 dkg margarin (1 kocka), 12,5 dkg porcukor, 1 vaníliás cukor, csipet só, 1 kk. sütőpor, 2 tojás sárgája, 1 dl tejföl.
A margarint elővesszük a hűtőből 1 órával a tészta összeállítása előtt, így már kellően puha lesz. A lisztet szitáljuk, és elegyítjük a sütőporral és sóval. Rugalmas tésztát gyúrunk. 1/2-1 órára a hűtőbe tesszük folpackba csomagolva.
Én egyszerre csak a negyedét vettem ki a hűtőből, mert a kézmelegtől nagyon megpuhul a tészta, és az nem jó. Kb. fél centi vékonyra nyújtottam, szaggattam, és előmelegített, kb. 200 fokos sütőben sütöttem. A kosárkáknál diónyi gombócokat nyomkodtam a formákba, lekvárral kentem az aljukat, és a megmaradt 2 tojásfehérjét felvertem kb. 2 ek. cukorral és csipet sóval, majd daráltdiót kevertem óvatosan hozzá egy kanállal, megtöltöttem a formákat (24-et), és sütöttem.
Párizsi krém (nagyon jó kis töltelék!)
20 dkg cukor + 1 dl tejszín --> pár percig főzzük, majd hozzáadunk 9 dkg kakaóport és 5 dkg vajat. Ha kihűlt, 10 dkg vajjal kihabosítjuk és adunk hozzá pár csepp rumaromát. Fontos, hogy vaj legyen! (de ha minden kötél szakad, lehet margarin)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése