2010. december 15., szerda

Pillecukorfondant

14 dkg pillecukor (más néven Marshmallows, ha jól írtam)
2 ek. víz
28 dkg átszitált porcukor
1 dkg fehér vaj
A pillecukrot kivajazott magasfalú, hőálló tálba tesszük, és melegítjük a mikróban 1-1 percig, amíg teljesen el nem olvad, közben keverjük vajjal kent kanállal. Ha elolvadt, ami kb. 2-2,5 perc, akkor hozzáadjuk apránként a porcukrot először kanállal, később, mikor már hűlt valamennyit, gyúrhatjuk kézzel, és belegyúrjuk a vajat is. Én amikor kinyújtottam, egy tiszta gyúródeszkát megszórtam étkezési keményítővel, akkor nem ragadt, és folyamatosan szórtam rá a keményítőt, ha úgy láttam, hogy kell. Ettől selymes lett a felülete. Ehhez a tortához én dupla mennyiséget gyúrtam be, de még így is maradt egy kisebb tortára való adag, amit duplán, folpackba becsomagolva a hűtőbe helyeztem. Ha majd kell, akkor egy pillanatra bedugom a mikróba, és elvileg ugyanúgy lehet vele dolgozni, mint frissen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése