2010. december 15., szerda

mezeskalacs ajandekba


.
Tavaly kis tálkákat készítettem, amiket különböző trüffelekkel, bonbonokkal töltöttem meg!

A tésztát előzőnap állítottam össze, majd a konyhapulton hagytam pihenni. Másnap, lisztezett felületen egészen vékonyra nyújtottam. A tepsit kibéleltem sütőpapírral, a kinyújtott tésztából egy darabot arra fektettem, és egy kistányért sablonnak kinevezve, pizzavágóval körül rajzoltam. Ha a kivágott formát utólag tesszük át a tepsire, akkor eldeformálódik. 170 fokos sütőben sütöttem 8 percig.
A doboz oldalának kis négyzeteket vágtam ki. Egy hossazbb vonalzót használtam sablonnak. Ezt fektettem a tésztára, majd mindkét oldalánál végighúztam a pizzavágót, majd amíg a tészta tartott, mindig feljebb vittem a sablon, úgy, hogy az előzőleg megvágott felső élhez illesztettem a vonalzót. Így anyagveszteség nélkül sok kis négyzet kijött. Majd a csíkokra merőlegesen illesztve a sablont is végigvágtam a tésztát. Ezeket a kis négyzeteket emeltem át a tepsire. Keményebbre sütöttem őket.
Összeragasztás, díszítés történt, miután kihültek a doboz alkatrészei. A dobozba pedig mézeskalács formák kerültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése