2010. március 14., vasárnap

Krémes- gyorsan

Ha létezne villámgyorsan összedobható és mégis nagyon finom sütemények versenye, ez a krémes tuti dobogós helyen végezne. A már többször is említett Házi sütemények c. könyvből vettem a receptet, annyi változtatással-turbósítással, hogy nem én sütöttem a leveles tésztából lapokat, hanem megvettem a boltban 280 Ft-ért a friss krémeslapot. Lehet, hogy a gasztrosznobok most felsíkítanak és levegőért kapdosnak emiatt, szerintem ez azért nem főbenjáró bűn. Mindennel együtt nincs 20 perc, amíg elkészül. Tovább tart megvárni, hogy kihűljön. Nálunk óriási sikere volt, hétvégén dupláznom kellett belőle, mert pillanatok alatt eltűnt.

Én a könyvben írt adagokat feleztem, a kb. 30*20-as lapokhoz ennyi bőven elég volt.

Krémes

1. A krémeslapok közül azt amit felülre szánunk, egy éles késsel kockázzuk fel, akkora darabokra amekkorára majd szeretnénk elkészülte után felvágni. Sokkal könnyebb dolgunk lesz így, és nem törjük össze a lapokat. (ettől függetlenül szerintem alapszabály, hogy ezt a sütit nem lehet sem tökéletesen szépen enni, sem pedig szeletelni)

2. Az alsó lapot készítsük egy tálcára.

3. Jöhet a krém: Kimérünk fél liter tejet, egy olyan pitliben, amit be tudunk rakni a mikróba.

4. 3 evőkanál lisztet simára elkeverünk egy kevés tejben, a maradék tejet pedig berakjuk a mikróba 1-2 percre, hogy átmelegedjen.

5. A tejes liszthez, egyenként hozzáadunk 3 tojássárgáját és elkeverjük. Ezután hozzáöntjük a tejet is.

6. A keverékbe rakunk egy csomag vaníliáscukrot és 3 evőkanál kristálycukrot is.

7. A 3 tojásfehérjét kemény habbá verjük.

8. A tojásos-cukros keverékünket állandó keverés mellett sűrűre főzzük.

9. Ha besűrűlt, kicsit levesszük a tűzről és hozzáadjuk a felvert tojásfehérjehabot, majd a tűzre visszatéve 1-2 percig még főzzük, folyamatos keverés mellett.

10. A meleg krémmel azonnal megtöltjük a lapokat, a felkockázott tetejét is visszaillesztjük és megszórjuk bőven porcukorral.

11. Ha kihűlt, rögtön fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése