2010. március 21., vasárnap

Gyümölcskosár cassata torta recept


Hozzávalók 1 kicsi kapcsos tortaformához:

A tésztához: 2 tojás, 15 dkg barna cukor, 1 cs vaníliás cukor, 10 dkg olvasztott étcsokoládé, 20 dkg liszt, fél csomag sütőpor (vagy 1 tk szódabikarbóna), tej (én rizstejet használtam hozzá)
A krémhez: 25 dkg ricotta (krémes állagú - dobozban kapható), 1 ek méz, 1 mk őrölt fahéj, 1 citrom reszelt héja, 2 dl habtejszín
A kosárfonáshoz: vakrémes bevonó massza
Továbbá friss gyümölcsök, tortazselé, citromlé, cukor


A tésztához habosra kevertem a tojásokat a cukorral.
Majd ebbe belekevertem a gőz felett felolvasztott étcsokoládét.
A lisztet összekevertem a sütőporral, majd ezt is belekevertem a krémbe.
Pici tejjel lazítottam a tésztán.
A formát kiolajoztam vékonyan, majd liszttel körbehintettem.
Beleöntöttem a masszát, majd előmelegített sütőben (180 fok) kb. 30 percig sütöttem.
Amikor elkészült kivettem a formából, és kihűtöttem.


A krémhez felvertem kemény habbá az eleve édesített habtejszínt.
A ricottát a mézzel, és a fűszerekkel kikevertem, majd belekevertem a tejszínhabba.
Hűtőbe tettem felhasználásig.


A kosárfonathoz egy speciális, tortadekoráló port használtam.
A fehér por felét (kb. 175 gramm) 1 nagy ek kakaóporral, és 3 ek olvasztott vajjal sűrű krémmé kevertem, majd beletöltöttem egy kosárfonó mintázatú nyomócsővel ellátott habzsákba.
A kosárfonást először egy sima tányéron gyakoroltam, javaslom, ha még nem készítettél ilyen mintát, te is ezzel kezd. A fotókon szemléltettem, hogy pontosan hogyan kell a fonást, úgymond csíkozva elkészíteni. Csak az eleje nehéz, aztán belejössz gyorsan a mintázásba.


Egyszóval a tortalapot kettébe vágtam úgy, hogy az alja egy vékonyabb lap legyen.
A felső vastag lapot belülről körbevágtam, jobban mondva kivágtam úgy, hogy egy kb. 1,5 cm vastagságú karikát kapjak.


Az alsó lapot megkentem vékonyan a krémmel.
Erre tettem a karikát, aminek az oldalát vékonyan átkentem a töltelékkel.
Erre a töltelékre rajzoltam rá a kosárfonatot.
Amikor elkészültem a fonással, a torta közepébe töltöttem az egész krémet.
A tortazselét a csomagoláson jelzett módon (pici tasakos verzió) elkészítettem, és még viszonylag melegen belemártogattam a cseresznyéket.
Ezeket tettem a torta közepére.
Felváltva piros, és fehér ribizliket is belemártottam a zselébe, ezekkel raktam körbe a torta szélét, úgy, hogy lelógjanak kissé a fonásra.
A sárgabarackokat, és a citromot felszeleteltem, rátettem a maradék helyekre, majd egy ecset segítségével azokat is átkentem a zselével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése