2010. április 27., kedd

Cserepes virág torta pillecukor fondantból

A tulipán kicsit macerás, de megéri elkészíteni, mert igen mutatós. Kiszúrtam a virágformát, a pici nyújtófa végére borítottam, majd kilyukasztottam az alját és vártam hogy megszikkadjon. Ekkor már egy hosszú, kupakos üveg tetejére volt ráborítva.
Külön elkészítettem a porzót, kilyukasztottam ezt is fogpiszkálóval, hogy majd belemenjen a hurkapálca. Másnap, amikor már kemény volt, alulról beleszúrtam egy vékony hurkapálcát, a porzó alját megvizeztem, ráhúztam a hurkapálcára, és ráborítottam a tulipánomat egy félgömb alakú kagylóra (bármire). Addig ott volt, amíg rendesen oda nem ragadt a porzó a virág aljára. A leveleket szintén külön készítettem sablonnal, fogpiszkálóra tekertem rá, megszárítottam azokat is.
A virágok szárai hurkapálcák, ill. fogpiszkálók. A napraforgó is hasonlóképpen készült.
Sárga fondantból kiszúrtam a virágnak valót, majd kézzel formáztam kicsit. Közepét megvizeztem. Sötétbarna fondantból golyót formáztam, ellapítottam, megszurkáltam, hogy érdes legyen, majd rányomtam a vizezett virágközépre.


Ez után lefordítva egy tálcára helyeztem, hurkapálca került a virág hátára. Majd jött ismét a vizezés. Zöld fondantból csészelevelek készültek, ezt rányomtam kicsit, és vártam hogy megszáradjon.. Másnap leveleket készítettem, rácsavartam a szárra, és ismét száradni hagytam. Amikor betűztem a virágokat a tortába, zöld ételfestékkel befestettem őket, a levelek erezeteit is ekkor festettem.
Hozzávalók a tortalaphoz: 1 tojás, 2dkg cukor, 2,5 dkg liszt, késhegynyi sütőpor

A megfelelő adagokat kimérem. A tojásfehérjét kemény habbá verem a cukor felével, és egy csipet sóval. A cukor másik felével, és kevés tojásfehérje habbal fehéredésig verem a tojások sárgáját, majd hozzáadom a sütőporos lisztet. Végül a fehérjehabot könnyedén beleforgatom a masszába. Kb. 170 fokon sütöm, az 5 tojásból készült sütési ideje kb. 35 perc (tűpróba).
Hozzávalók a csokoládés krémhez: 25 dkg margarin, 10 dkg vaj, 30 dkg porcukor, 2 csomag vaníliás cukor, 3-4 púpos evőkanál keserű kakaópor, néhány csepp rumaroma, egy teáskanál, forró vízben feloldott, instant kávé (1 mokkáskanál), 1-2 tojássárgája (elhagyható), 3 dl tej + 3 evőkanál liszt, 3-4 dkg olvasztott keserű csokoládé
A tejből a liszttel besamelt főzök. Amíg hűl a besamel, a többi hozzávalót a fent leírt sorrendben összekeverem. Végül a langyos olvasztott csokit, és a simára kevert hideg besamelt hozzákeverem a vajkrémhez.
A virágcserép összeállítása:
Vettem egy agyagcserepet, kimostam, papírral kibéleltem, és ebben sütöttem meg a piskótát. Mellesleg nagyon jól sült benne a tészta. 17 cm-es cserépben 5 tojásból sütöttem a piskótát
A kisült piskótát négyfelé vágtam, majd csoki krémmel megtöltöttem. A külsejét a maradék krémmel átkentem.
A cserepet kinyújtott, kiszabott fondanttal vontam be, tetejét bőven beszórtam csoki darával.
Az előzőleg elkészített, és kiszárított virágokat ezt követően beleszúrtam a virágcserép tortába.
A látható hurkapálca szárakat zöld ételfestékkel átkentem
A csiga, és a katicabogarak a helyükre kerültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése