2010. május 15., szombat

Ananászos-banános torta


Hozzávalók:

Tészta:

7 db tojás

7 evőkanál kristálycukor

5 evőkanál liszt

1 csomag sütőpor

15 dkg darált dió

Csipet szódabikarbóna

1 dl víz.

Krém:

3 csomag vaníliás pudingpor

1 liter tej

9 evőkanál kristálycukor

1 db margarin (25 dkg).

Töltelék:

4 db banán

Fél db citrom leve

Fél kg ananász (konzerv).

Tetejére:

Fél liter tejszínhab, vagy 8 zacskó tejszínhabpor (ha díszíteni is akarjuk).

Elkészítés:

A tojások sárgáját kikeverjük a 7 kanál cukorral. Hozzáöntjük a fél pohár vizet és tovább keverjük. Belekeverjük a diót. Majd a liszt és sütőpor keverékét. Végül a tojások felvert habját óvatosan hozzákeverjük. Vajazott, lisztezett, 28 cm átmérőjű kerek tortaformában kétszerre kisütjük. (Nekem 2 db. Ilyen tortaformám van így én kétfelé osztottam a tésztát és egyszerre sütöttem ki mind a két piskótát).

Mind két piskótát kétfelé vágtam vízszintesen. Összesen 4 db piskótatésztát kell kapnunk.

A vaníliás pudingport elkeverni a cukorral és pici tejjel. A többi tejet felforralni, és a pudingos keveréket megfőzzük benne. (Előírás szerint). Mikor kihűlt a krém, kikeverni margarinnal.

Rétegezés:

· 1. piskótalap, kockákra vágott ananász erre a vaníliás krém

· 2. piskótalap, nagyon vékonyan krém, félbevágott banánok (a banánokat előtte meg kell locsolni a citrom levével), krém

· 3. piskótalap, kockákra vágott ananász, erre a krém és

· végül a 4. piskóta.

Tetejét tejszínhabbal vonjuk be, és díszítjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése