2010. augusztus 13., péntek

medvehagymas-pogacsa


Fél kiló lisztet elmorzsoltam egy csomag, azaz 25 dkg margarinnal. Tettem bele egy teáskanál sót, egy deci tejfölt, 2 tojás sárgáját, és 1 dl langyos, cukros tejben felfuttatott 3 dkg élesztőt.

Szépen kidolgoztam, majd fél órát pihent.

Egy csokor, vagy 10 dkg medvehagymát megmostam, csíkokra vagdaltam.

A tésztát kinyújtottam, a hagyma felét rászórtam. Feltekertem, kicsit lelapogattam és kettőbe hajtottam. Így pihent 20 percig, akkor megismételtem. Nyújtás, szórás, tekerés, pihenés.

Ujjnyi vastagra nyújtva kiszaggattam a pogácsákat, megkentem tojással és forró sütőben megsütöttem.
Ahogy minden medvehagymás étel, ez is sikert aratott. A legszebbek azok lettek, amiket a potyadékból összegyúrva csináltam :)

A recept a Nők Lapja Konyha legújabb számában található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése