2010. augusztus 13., péntek

madartej


Hozzávalók: 1 liter tej
3 tojás
1 ek liszt
10 dkg cukor
2 ek barnacukor a karamellhez

A tej 3/4 részét felforraltam. Míg melegedett felvertem a tojás fehérjét 2 ek cukorral jó keményre.
A szokásos módon a forró tejben galuskákat főztem, majd egy tálba kiszedtem őket.
A tojás sárgáját a a maradék cukorral és a liszttel, ha van vaníliával, és amaradék tejjel símára elkevertem, hozzáöntöttem a forró tejhez. Összeforraltam, és a habra , a madárkákra öntöttem.
Lehűtöttem.

2 evőkanál barnacukrot karamellizáltam és a tetejére csurgattam. Finom ropogós volt amikor ettük.

Családi anekdota: amikor főiskolások voltunk a szobatársammal kedveskedésből madártejet főztünk a fiúknak. Valahol dolgozni voltak, talán a tanüzemben, vagy kötelező gyakorlat vagy ösztöndíj kiegészítés miatt.
Mostmár nehéz visszaemlékezni, a lényeg, hogy elég csomós lett a tej, vagy a tojást kapta össze a meleg, vagy a tej nem volt egészen friss.
A két fiú nagy lendülettel befalta az egészet, örültek, megdícsértek bennünket.
Csak később mertük pironkodva bevallani, hogy jól beetettük őket !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése