2010. augusztus 5., csütörtök

gesztenyes-minitortak


A tésztához: 12 dkg vaj, 6 tojás, 2 evőkanál kakaópor, 25 dkg cukor, 10 dkg gesztenyemassza. A krémhez: 15 dkg keserű csoki, 1 dl tejszín, diónyi vaj.

Hogyan készül? A tésztához kikevertem a tojások sárgáját és a cukrot, hozzáadtam a vajat, végül az elmorzsolt gesztenyemasszát. Végül óvatosan beleforgattam a kemény habbá vert tojásfehérjét is. A létező legnagyobb tepsit kibéleltem sütőpapírral, beleegyengettem a tésztát és 45 percig sütöttem 180 fokos sütőben.
A félbevágott tésztalapot bekentem a felolvasztott csokival kikevert tejszínnel és vajjal, és a felkockázott sütire is bőven csorgattam belőle. Egyesével papírkapszliba pakoltam a kis finomságokat, majd a frizsibe száműztem puhulni, finomodni. Igy olyan mennyeien lágy, omlós és töményen gesztenye ízű lett, hogy csak na! Este aztán az utolsó, apró morzsáig elfogyott az egész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése