2010. augusztus 5., csütörtök

negy-retegu-keksztorta


1. réteg: Csokis kekszmorzsa

125 g vajat és 100 g narancsdarabos csokit óvatosan összeolvasztottam. 300 g csokis kekszet ledaráltam. Hozzákevertem 0,5 dl narancslét, 100 g porcukrot, a vajat és a csokit. Alaposan kikevertem, egy forma aljába simítottam, félre tettem.

2. réteg: Mandula és narancshéj

250 g mandulát ledaráltam, egy narancs héját lereszeltem. Hozzákevertem 125 g olvasztott vajat, 0,5 dl narancslét és 100 g porcukrot. Alaposan kikevertem, egy formába simítottam, félre tettem.

3. réteg: Sárga krém

Felforraltam 1 liter tejet. 6 tojás sárgáját, 2 zacskó pudingport, 4 kanál cukrot kikevertem. A tejnek nem kell buborékolnia, de azért már legyen jó forró, amolyan 80 fok körüli, amikor folyamatos keverés mellett csorgatom bele a tojásos keveréket. Pillanatok alatt megfő és nagyon könnyen leég. Átöntöttem egy hideg tálba, amíg hült folyamatosan kevergettem. 100 g vajat habosra kevertem 2 kanál cukorral, a langyos pudinghoz forgattam. Az egészet ráöntöttem a csokis, mandulás rétegek tetejére. Hűtőben dermesztettem.

4. réteg: Tejszínhab

2 dl tejszínt, 2 dl tejet, 2 zacskó tejszínhabport, 2 kanál porcukrot vertem kemény habbá. Ezzel vontam be a süteményt.

A tetejét cukorgyöngyökkel díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése